Klatrefeltkomitéen
Hovedmål
Klatrefeltkomitéen skal sikre at utendørs klatrefelt i Bergensområdet er tilgjengelige, sikre og utviklet på en god måte. En sentral del av dette arbeidet skjer gjennom fordeling og bruk av klubbens bolteressurser. Komitéen tar stilling til hvilke klatrefelt og klatreruter som klubben skal støtte bolting av.
Medlemmer:
Komitéen har følgende sammensetning: 1-2 representanter fra styret, 1 fra administrasjonen og inntil 4 klubbmedlemmer.
Komitéen skal:
Administrasjon
Komitéen skal inkludere et medlem fra klubbens administrasjon som fungerer som administrativ støtte, primært knyttet til håndtering av klubbens lager med bolter og bolteutstyr. Administrasjonen håndterer utlevering og lagerføring av bolter etter fordeling fra komitéen.
Bolter og bolteutstyr er bare tilgjengelig for medlemmer av BK.
Klatrefeltkomitéens medlemmer per mai 2021:
Erlend Sunde, Anders Dingsøyr, Odd Magne Øgreid, Keith McInturff, Øyvind Halmrast, Siv Grasdalsmoen og Gunnar Karlsen.
Kontakt: klatrefelt@bergenklatreklubb.no
Kommunikasjonskomitéen
Kommunikasjonskomitéens medlemmer per mai 2021:
Eivind Flobak, Sigurd S. Ovesen, Trond Kristian Kalstø og Ågot Caroline Nilssen.
Kontakt: kommunikasjon@bergenklatreklubb.no
Sosialkomitéen
Komitéen skal tilrettelegge for at anleggene (innendørs og utendørs) oppleves som et sosialt møtepunkt for klatrere. Det skal være lett å bli kjent med klatrere på tvers av taulag, grad og alder.
Sosialkomitéen skal bidra til å skape sosiale møteplasser gjennom sosiale sammenkomster som quiz, film, julebord osv.
Administrasjon
Sosialkomitéen fungerer som en selvstendig enhet underlagt styret i Bergen Klatreklubb.
Budsjett fastsettes på styremøte i starten av året. Regnskap for foregående år rapporteres.
Sosialkomitéen planlegger med månedlig tidsperspektiv. Større aktiviteter planlegges over lengre tid.
Medlemmer
Komitéen skal til enhver tid bestå av to representanter fra styret, en fra administrasjonen og minst to representanter fra medlemsmassen.
Sosialkomitéens medlemmer per høst 2021:
Kristian Gjerding, Suong Vo, Keith McInturff og Sunniva Hammerås.
Kontakt: sosialkomite@bergenklatreklubb.no
Anleggskomitéen
Foreløpig mandat:
Anleggskomitéen skal utrede alternativer for klubbens fremtidige mål for innendørs klatreanlegg, samt konkret følge opp arbeidet i Slettebakkenalliansen og vurdere alternativer for Bryggeriet.
Anleggskomitéens medlemmer per august 2021:
Gunnar Karlsen, Erik Faugstad og Erlend Sunde.
Kontakt: anleggskomiteen@bergenklatreklubb.no
Førerkomitéen
Foreløpig mandat:
Førerkomitéen skal sørge for oppdaterte klatreførere for klubbens område på nett og print.
Førerkomitéens medlemmer per mars 2023:
Erik Faugstad, Bjarte Idsø.
Kontakt: klatreforer@bergenklatreklubb.no
Sponsorkomitéen
Komitéen skal arbeide med å skaffe sponsormidler til klubben i form av reklame til alle klubbens anlegg og bekledning, etter gitte retningslinjer.
Administrasjon:
Sponsorkomitéen fungerer som en selvstendig enhet underlagt styret i Bergen Klatreklubb.
Sponsorkomitéen står fritt til å velge arbeidsmetode og møtevirksomhet, rapporterer status og resultat til styret på årets siste styremøte.
Sponsorkomitéen er, som Bergen Klatreklubb, en ikke-politisk enhet.
Medlemmer:
Komitéen skal bestå av minst ett medlem, i tillegg til representanter fra styret og administrasjon.
Sponsorkomitéens medlemmer per februar 2023:
Kristian Gjerding, Håvard Skibenes, Are Stian Føleide
Kontakt: sponsor@bergenklatreklubb.no
Hederstegnkomitéen
Komitéen skal:
Administrasjon: Forslag til hederstegn godkjennes av styret i god tid før tildelingen finner sted.
Medlemmer: Komiteen skal bestå av tre medlemmer som utnevnes av styret.
Hederstegnkomitéens medlemmer per mars 2023:
Erik Faugstad, Steinulv Aarebrot, Siv Grasdalsmoen
Her finner du mer informasjon om hederstegn.
Kontakt: hederstegn@bergenklatreklubb.no